بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الاْسْلامَ وَاَهْلَهُ وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ وَتَجْعَلُنا فیها مِنَالدُّعاهِ اِلى طاعَتِکَ وَالْقادَهِ اِلى سَبیلِکَ وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَهَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ اَللّهُمَّ ماعَرَّفْتَنا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْناهُ وَما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ اَللّهُمَّ الْمُمْ بِهِ شَعَثَنا وَاشْعَبْ بِهِ صَدْعَنا وَارْتُقْ بِهِ فَتْقَنا وَکَثِّرْ بِهِ قِلَّتَنا وَاَعْزِزْ بِهِ ذِلَّتَنا وَاَغْنِ بِهِ عآئِلَنا وَاقْضِ بِهِ عَنْ مَغْرَمِنا وَاجْبُرْبِهِ فَقْرَنا وَسُدَّ بِهِ خَلَّتَنا وَیَسِّرْ بِهِ عُسْرَنا وَبَیِّضْ بِهِ وُجُوهَنا وَفُکَّ بِهِ اَسْرَنا وَاَنْجِحْ بِهِ طَلِبَتَنا وَاَنْجِزْ بِهِ مَواعیدَنا وَاسْتَجِبْ بِهِ دَعْوَتَنا وَاَعْطِنا بِهِ سُؤْلَناوَ بَلِّغْنا بِهِ مِنَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ آمالَنا وَاَعْطِنا بِهِ فُوْقَ رَغْبَتِنا یا خَیْرَالْمَسْئُولینَ وَاَوْسَعَ الْمُعْطینَ اِشْفِ بِهِ صُدُورَنا وَاَذْهِبْ بِهِ غَیْظَ قُلُوبِنا وَاهْدِنا بِهِ لِمَا اخْتُلِفَ فیهِ مِنَ الْحَقِّ بِاِذْنِکَ اِنَّکَ تَهْدى مَنْ تَشآءُ اِلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ وَانْصُرْنا بِهِ عَلى عَدُوِّکَ وَعَدُوِّنآ اِلهَ الْحَقِّ آمینَ اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا وَشِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِهِ وَاَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَرَحْمَهٍ مِنْکَ تَجَلِّلُناها وَعافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
کلیپ انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور انقلاب امام زمان(عج)
کلیپ های منتخب
خبرها
جستجو



در وبلاگ امام و انقلاب
وضعیت آب و هوا


اوقات شرعی

لحظه شمار غیبت
حدیث موضوعی
ويژگي‏هاي زمينه سازان:
شناخت پروردگار:
خداوند متعال فلسفه اساسي آفرينش انسان‏ها را عبادت و بندگي معرفي فرموده است.
آنجا که مي‏فرمايد: «وَمَا خَلَقْتُ الجِّنَ والاِنسَ اِلاّ لِيَعبُدُونَ» [1] ؛ «جن و انس را جز براي اينکه عبادت کنند خلق نکردم».
اين مهم زماني حاصل مي‏گردد که شناخت نسبت به آن ذات مقدس فراهم آيد، پس از شناخت خداوند است که راه رشد، هموار و موانع بر طرف مي‏شود.
زمينه سازان ظهور و ياران امام مهدي‏ عليه السلام، از جمله کساني‏ اند که خداوند را آن گونه که شايسته است مي‏شناسند. حضرت علي‏ عليه السلام اين شناخت والاي خداوند را در ايشان اين گونه وصف فرموده است: «رِجالٌ مُؤمِنُونَ عَرِفُوا اللَّهَ حَقَّ مَعرِفَتِهِ وَهُمْ اَنْصارُالمَهْدِيِّ فِي آخِرِ الزَّمانِ» [2] .؛
«مرداني مؤمن که خدا را چنان که شايسته است شناخته‏اند و آنان، ياران مهدي‏ عليه السلام در آخرالزمانند».
امام صادق ‏عليه السلام قلب‏هاي آنان را بسان پولاد دانسته، مي‏فرمايد: «رِجالٌ کَاَنَّ قُلُوبَهُم زُبُرُ الحَدِيدِ لايَشُوبُها شَکٌ فِي ذاتِ اللَّهِ اَشَدُّ مِنَ الحَجَرِ...» [3] ؛ «آنان مرداني‏ اند که دل‏هاي‏شان گويا پاره‏ هاي آهن است. هيچ ترديدي نسبت به خداوند قلب‏هايشان را نيالايد و قلب‏هايشان از سنگ استوارتر است».

شناخت امام زمان‏ :
يکي ديگر از برجسته ‏ترين ويژگي‏هاي زمينه سازان ظهور، شناخت حضرت مهدي‏ عليه السلام است. البته شناخت امام در هر زمان بر پيروان لازم و ضروري است؛ ولي آنچه شناخت رهبر آخرين را از اهميتي دو چندان برخوردار مي‏سازد، شرايط ويژه او است. ولادت پنهان، زيست پنهان، امتحانات سخت و دشوار، و... برخي از اين ويژگي‏ها است.
تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:
انقلاب حضرت مهدي‏ عليه السلام همچون ديگر انقلاب‏ها، بدون مقدمه و زمينه سازي، به وجود نمي‏ آيد؛ بلکه در آستانه ظهور، حرکت‏هايي شکل مي‏گيرد و زمينه را براي ظهور آن حضرت فراهم مي‏ آورد. اين سلسله قيام‏ها و انقلاب‏ها - که از سوي حق پويان صورت مي‏گيرد - بر اساس آنچه در بعضي از روايات آمده، زمينه را براي حرکت جهاني حضرت مهدي‏ عليه السلام آماده مي‏کند.
پيشگويي تحقّق اين نشانه‏ ها، به تعبيرهاي گوناگوني در روايات آمده که به بعضي از آنها اشاره مي‏شود: پيامبر اکرم ‏صلي الله عليه وآله مي‏فرمايد: «گروهي از ناحيه مشرق، قد بر مي‏ افرازند و زمينه حکومت مهدي‏ عليه السلام را فراهم مي‏سازند». [1] .
در روايتي ديگر مي‏فرمايد:
«تَجِي‏ءُ الرّاياتُ السُّودُ مِنْ قِبَلِ المَشْرِقِ کَاَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبُرُ الحَدِيْدِ فَمَنْ سَمِعَ بِهِمْ فَلْيَأتِهِمْ فَبايِعَهُمْ وَلَوْ حَبْواً عَلَي الثَّلْجِ» [2] ؛ «افرادي با بيرق‏هاي سياه از ناحيه مشرق مي‏آيند که دل‏هاي آنان مانند قطعه‏ هاي فولاد، محکم است. پس هر کس قيام آنان را شنيد، براي بيعت به سوي آنان بشتابد؛ هر چند لازم باشد با سينه بر روي برف برود».
تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:
با گذشت تاریخ و ظلم و جور انسان‌ها، پیشرفت علم و دانش بشری و در نتیجه آگاهی مردم دنیا و ناامید شدن مردم از نحله ‌ها و مذهب‌های بشری و حکومت‌ های مختلف برخی از شرایط ظهور فراهم می‌شود.
برای فراهم آوردن زمینه‌ های ظهور حضرت می‌توان موارد متعددی را ذکر کرد؛
۱ . تحوّل جامعه بشری 
ایجاد آگاهی و آمادگی جامعه بشری برای حقّ و حقیقت و مخالفت جدّی با ظلم و جور در یکی از زمینه‌ های مهم برای ظهور آن حضرت است. و این مهمّ بر عهده همه ما مسلمانان و شیعیان است.
ما باید با استفاده از علم و تکنولوژی، حقایق اسلام را به گوش جهانیان برسانیم، آنها را با زیبایی‌های مکتب اهل بیت پیامبر ـ علیهم السّلام ـ که هماهنگ با فطرت انسانی است آشنا بسازیم؛ تا همان گونه که در احادیث آمده است، با شناخت زیبایی‌های مکتب اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ و مقایسه آن با سایر مکاتب و فرهنگ‌ها، حق را از باطل تشخیص داده، از آنها دل کنده و به حقیقت بپیوندند و آن زمان که مردم جهان با دروغگویی‌های حکّام هواپرست و جاه طلب آشنا و بر ناتوانی آنها از سعادتمندی جامعه بشری آگاه شدند، قهراً مستأصل شده و بدنبال یک منجی مصلح بوده و خود به خود برای پذیرش حق و حقیقت آمادگی پیدا می‌کنند و قدر آن منجی را ارج می‌نهند.
اصولاً باید توجّه داشت که یکی از علل غیبت امام عصر ـ علیه السّلام ـ نیز، عدم آمادگی مردم برای پذیرش حق و حقیقت بوده است. چرا که بر اثر جهل مردم و ظلم حکّام زمان، همه‌ ائمّه قبلی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند، لذا برای حفظ حجّت الهی و خالی نماندن زمین از وجود آن، دوران غیبت شروع و تا فراهم شدن زمینه ظهور ادامه خواهد داشت.
اگر برای جامعه بشری این آمادگی‌ها و آگاهی‌ها حاصل نشود، حضرت تشریف بیاورند، آن حضرت نیز مانند امامان معصوم سابق به شهادت خواهد رسید. بنابراین رشد و آگاهی عموم مردم محروم و مستضعف، می‌بایست به درجه ‌ای برسد که نور وجود امام را لمس کرده، مثل پروانه گرد شمع وجود او گرد آیند. باید درجه رشد و آگاهی آنان به حدّی برسد که از مدّعیان حقوق بشر و دموکراسی، ناامید شده و همه منتظر ظهور منجی بزرگ الهی باشند.
۲. انقلاب و تحوّل روحی افراد
تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:
انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور در كلام معصومین علیهم السلام
 ایران و كشورهای اسلامی و جهان در پرتو دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ، با فرهنگ و مهدودیت آشنا شده و آمادگی بیشتری برای ظهور قائم آل محمّد علیهم السلام پیدا كرده اند.این حقیقت را رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پیش بینی نموده و در صدر اسلام از انقلاب اسلامی شرقی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی علیه السّلام و سیطره و حكومت جهانی مهدوی خبر داده اند . پیامبر خدا درباره انقلاب اسلامی مهدوی یاوران فرموده اند : یخرج ناس من المشرق فیوطّئون للمهدی سلطانه 1 . مردمی از شرق قیام می كنند و برای سلطنت الهی حضرت مهدی علیه السّلام زمینه سازی می كنند . قطعاً منظور از((مردم مشرقی)) مسلمانان ایران اند زیرا اگر چه اهل سنّت نیز اصل مهدویت را قبول دارند ، چون منشاء مهدویت سخنان پیامبر خداست واز ضروریات دین اسلام می باشد،امّا در جهان بشری،ایران كشور امام زمان علیه السلام است و تنها كشوری است كه مردم آن بیش ازهر جای دیگر به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ارادت دارند وعشق می ورزند و پیوسته برای تعجیل درظهورش دعا و تلاش می نمایند . بنابراین در این حدیث شریف كه شیعه و سنّی هردواز پیامبر خدا نقل كرده اند پیدایش انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای حاكمیت حضرت مهدی علیه السلام بر جهان و پایداری انقلاب اسلامی تا انقلاب جهانی مهدوی تبیین گردیده است.
تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:
یك ویژگی بزرگ انقلاب اسلامی ایران((اتصال)) تاریخی به گذشته است.این انقلاب براساس مكاتب وارداتی و بشری پدید نیامد بلكه با اتصال به گذشته روی داد. تاریخ ملت ایران با آمدن اسلام به ایران دارای یك گذشته پرافتخار و سعادت بخش شده است كه برای همیشه می تواند بشریت را نجات دهد . بنابراین ورود اسلام به ایران در قرن اول هجری قمری زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران در قرن چهاردهم هجری قمری بوده است و انقلاب اسلامی ایران نیز زمینه ساز دولت جهانی حضرت مهدی علیه السلام می باشد . البته روح دینی و وجدان مذهبی ملت ایران با دین جامع، جاویدان و جهانی اسلام كاملاً سازگار بود ، از این رو به تدریج به اسلام راستین و جریان اصلی اسلام كه(( تشیّع)) است ایمان آورد و ((اسلام شیعی)) الهام بخش انقلاب اسلامی گردید ، ریشه ی اصلی انقلاب اسلامی ایران ، آمدن دین اسلام به ایران و گسترش تدریجی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم یعنی مذهب شیعه در ایران است .
پروفسور حامد الگار در این باره می گوید: در حقیقت یكی از مهم ترین عواملی كه انقلاب اسلامی ایران را متفاوت از سایر انقلابات و تحولات قرن حاضر می سازد ، ریشه های عمیقی است كه این انقلاب در گذشته تاریخی ایران دوانده است.


تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:

بسم رب المنتظر
200011.jpg


انقلاب اسلامی ایران
نهضتی مبارک و انفجار نوری است که در شبستان دیجور گمراهی‌ها و سرگردانیها رخ داده است. و رعدی بوده است که بر تارک طاغوتیان فرود آمده است که از آن تولد دوباره یک ملت پدیدار گشته است و آرزوی دیرینه همه انبیاء و اوصیاء الهی به وسیله آن نهضت برآورده گشته است و چقدر زیباست که بیان شود این انقلاب ظهور صغری است و زمینه ساز ظهور کبری حضرت صاحب الزمان(عج) است.


تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:
images.jpg
زراره از امام صادق«ع» پرسيد: اگر من زمان غيبت امام زمان(عج) را درك كردم و در آن زمان واقع شدم، چه كارى انجام دهم؟ حضرت فرمود: اى زراره! اگر اين زمان را درك كردى، پيوسته اين دعا را بخوان:
«اللهم عرفنى نفسك فاِنّك أن لم تعرفنى نفسك لم أعرف نبيك، اللهم عرفّنى رسولك فاِنّك اِن لم تعرفّنى رسولك لم أعرف حجّتك ؛ اللّهم عرفنى حجتك فانّك ان لم تعرفّنى حجتك ضللت عن دينى»؛ بحارالانوار، ج 52، ص 146، ح 70 ؛ جمال الاسبوع، ص 314. ؛ «خدايا! خودت را به من بشناسان، چون اگر خويش را به من نشناسانى پيامبرت را نمى‏شناسم. خدايا! فرستاده‏ات را به من بشناسان، چون اگر او را به من نشناسانى، حجتت را نمى‏شناسم، خدايا! حجت خود را به من بشناسان وگرنه گمراه خواهم شد و از دينم منحرف مى‏گردم».
تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:

در رابطه با امام زمان(عج)، دعاها و زيارت‏هاى فراوانى نقل شده كه در كتب ادعيه موجود است و در كتابى به نام صحيفه مهديه نيز گردآمده است. به بعضى از اين دعاها و زيارت‏ها اشاره مى‏شود.
1. دعاى ندبه ؛ مهم‏ترين دعاها در عصر غيبت، دعاى ندبه است كه سفارش فراوانى به خواندن آن شده است.
صدرالاسلام همدانى در كتاب تكاليف الأنام مى‏گويد: از خواص دعاى ندبه اين است كه اگر در جايى با حضور قلب و اخلاص تمام و توجه به مضامين عالى آن خوانده شود، عنايت و توجه امام زمان(عج) را به آن مكان جلب مى‏كند، بلكه آن حضرت در آنجا حضور مى‏يابد، چنان كه در بعضى جاها اتفاق افتاده است تكاليف الأنام فى غيبة الامام، ص 197..
علامه مجلسى نيز در كتاب زاد المعاد با سند معتبر از امام صادق«ع» نقل مى‏كند: «قرائت دعاى ندبه در اعياد چهارگانه: روز جمعه، عيد فطر، عيد قربان و عيد غدير» مستحب است» زاد المعاد، ص 491..
2. دعا براى ظهور امام زمان(عج) در روز جمعه ؛ شيخ طوسى آن را در مصباح المتهجد نقل كرده است: «اللهم اجعل صلاتك و صلواتِ ملائكتكَ و رُسُلِكَ على محمد و آل محمد وعجِّل فَرَجهم»؛ يا بگويد: «اللهم صل على محمد و آل محمد و عجّل فرجهم»؛ مصباح المتهجد، ص 284..
3. صلوات ضرّاب اصفهانى ؛ «اللهم صل على محمد سيد المرسلين و خاتم النبيين... اللهم و صل على وليّكَ المُحيى سنّتك القائم بامرك...»؛. اين دعا در چند كتاب از كتاب‏هاى معتبر و با سندهاى معتبر روايت شده است و هميشه مى‏توان آن را خواند همان، ص 406 ؛ البلد الامين، ص 120 ؛ دلائل الامامة، ص 549..
4. صلوات بر امام زمان(عج) ؛ «اللهم صل على وليك و ابن اوليائك الّذين فرضت طاعتهم... الهم انتصر به لدينك وانصر به اوليائك و اولياءه...»؛ مصباح المتهجد، ص 405..
5. دعاى فرج «الهى عظم البلاء» ؛ مرحوم كفعمى در كتاب البلد الامين دعايى را بر حضرت‏امام زمان(عج) نقل‏مى‏كند كه آن‏حضرت اين دعا را به مردى زندانى ياد داد و بعد از خواندن، او از زندان آزاد شد: «الهى عظم البلاءُ و بَرِحَ الخفاءُ وَانكَشَفَ الغطاءُ وانقطع الرّجاء...»؛ البلد الامين، ص 607 ؛ مزار شهيد، ص 231.


تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:

بسم الله الرحمن الرحیم..السلام علیک یا صاحب الزمان  عج

 

 باید صبر داشته باشید تا مورد رحمت خدا قرار بگیرید.

شهید محمد علی کریمی طالقانی

براي يك مسلمان مرگي وجود ندارد و اين مردن حالتي به حالت ديگر شدن بيش نيست.

 شهید  مهدي تن‌ساز
 

گفتم: خسته‌ام
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53)


گفتم: هیچکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24)

گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16)
تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:
 

دوران غریبی است، دوران غیبت . امواج شبهه و فتنه از هر سو رو می کند و تا به خود بیایی چون کشتی شکسته ها در دل دریای بیکران، حیران و سرگردان دست و پا می زنی که آیا دستگیری هست؟ آیا فریادرسی هست؟ آیا کسی برای نجات این غریق بی پناه می آید؟ اما همیشه روزنه امیدی هست . از میان تاریکی ها نوری می درخشد و تو را به خود می خواند که ای غریق دریای فتنه ها و ای سرگردان در میان شبهه ها نجاتت را تنها از من بخواه!

آنچه گفته شد مقدمه ای بود برای حدیثی از امام صادق (ع) .

عبدالله بن سنان، یکی از یاران امام صادق (ع) نقل می کند که روزی آن حضرت خطاب به ما فرمود:

ستصیبکم شبهة فتبقون بلا علم یری ولا امام هدی، لاینجو منها الا من دعا بدعاءالغریق .

به زودی شبهه ای به شما روی خواهد آورد و شما نه پرچمی خواهید داشت که دیده شود و نه امامی که هدایت کند . تنها کسانی از این شبهه نجات خواهند یافت که «دعای غریق » را بخوانند .

قلت: و کیف دعاء الغریق؟

گفتم: دعای غریق چگونه است؟

قال: تقول: یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک . (1)

فرمود: می گویی: ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایشگر، ای کسی که قلبها را دگرگون می سازی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما .

بیایید دستهایمان را بلند کنیم و از خدا بخواهیم که تا ظهور حجتش قلبهای ما را بر صراط مستقیم پایدار بدارد و از درافتادن در امواج فتنه ها و شبهه های آخرالزمان نگهدارد .

پی نوشت :

1 . بحارالانوار، ج 92، ص 326 .

اللهم عجـــل لولیک الفـــرج 


تاریخ انتشار: 1393/11/30 || بازدیدها:

فرض کن حضرت مهدی(عج)به توظاهرگردد:

ظاهرت هست چنانیکه خجالت نکشی؟

باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

خانه ات لایق اوهست که مهمان گردد؟

لقمه ات درخور اوهست که نزدش ببری؟

پول بی شبهه و سالم زهمه داراییت؟

داری آن قدرکه یک هدیه برایش بخری؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟

باچنین شرط که درحافظه دستی نبری!؟

واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران؟

می توان گفت تو را شیعه ی اثنا عشری؟؟


تاریخ انتشار: 1393/11/29 || بازدیدها:

*استغفار رسول (ص) برای رفع هر گونه گره ، مسأله و مشکلی

از تمام برادران و خواهران مومن و مسلمان و بخصوص شیعیان و مستضعفان و چشم انتظاران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می خواهیم که بیایید این استغفار فوق العاده ارزشمند را برای تعجیل در فرج حضرتش و از همین امروز که شنبه و متعلق به حضرت رسول (ص) می باشد و تا ۴۰ روز انجام دهیم ، باشد که چشمان گناهکار ما بزودی به دیدارش منور شود و به درک و بهره مندی از وجود نازنین و مبارکش و زندگی پر از خوشبختی و نعمت در سایه حکومتش و در کنارش نایل شویم.

خدایا تمام دنیا و نعمتهایش را بدون حجتت ، امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی خواهم. فرجش و فرج ما را نزدیک بگردان. آمین . الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم .

روش انجام عمل استغفار رسول (ص)

********

*برای پیروزی مردم عزیز یمن و سوریه

دوستان همیشه همراه 

برای پیروزی مردم عزیز یمن و سوریه هر روز رو به یمن و سوریه بایستید و ۴ قل(سوره های اخلاص، ناس، فلق، کافرون) و آیت الکرسی(سوره بقره-آیه ۲۵۵) را بخوانید


تاریخ انتشار: 1393/11/29 || بازدیدها:
یکی از مصادیق ادب نسبت به ساحت مقدس امام زمان رعایت ادب و احترام که عالم محضر حضرت است احترام محضر را داشته باشیم گناهان یک نوع توهین به حضرت است گناه کردن را این طور ببینیم یعنی از دید یک منتظر که می‌خواهد امام زمانی باشد در عین حال که گناهان گناه است، بی‌حرمتی به خدا است بی‌حرمتی به ولی خدا هم است و باعث شرمنده شدن او می‌شود این نکته که پیغمبر اکرم ابتدائاً و بعد معصومین سایر امامان ما هم مسئولیت مومنین را بر عهده داشته‌اند که آن‌ها را هدایت بکنند، آن‌ها در واقع پدران این امت‌اند مثل پدری که در خانواده مسئول دین­داری این خانواده است اگر یک بچه ­ای چموشی بکند اگر بچه ­ای کاهلی بکند در دین داری پدرش ناراحت است چون حس می‌کند که خودش شاید کوتاهی کرده خداوند متعال مسئولیت بندگی مومنان از ابتدای تاریخ تا آخر را به پیغمبر داده و در رأس هرم پیغمبر است حتی انبیاء هم زیرمجموعه­ پیغمبر بودند، در ذیل حضرت بودند حال نگاه کنید این بار سنگین را پیغمبر و بعد ائمه­ معصومین داشته‌اند که این‌ها را به سر مقصود برسانند لذا است که پیغمبر فرمود سوره­ هود من را پیر کرد چون در سوره ی هود این آیه آمده است که « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ» (هود/112) یعنی استقامت کن هم خودت هم مومنین استقامت مومنین را از پیغمبر خواسته‌اند خطاب به پیغمبر است و لذا این پیر کرد پیغمبر را، مثل این که دین­داری خانواده را از پدر خانواده می‌خواهند استقامت یک لشکر را از فرمانده‌اش می‌خواهند، طوری که اگر یکی از سربازها کوتاهی بکند فرمانده خودش را گویی مقصر می‌داند حال شما نگاه کنید این بار به دوش اهل بیت است لذا گفته‌اند مومنین به ما کمک بدهید بتوانیم این بار را بکشیم با تقوای خودتان به ما کمک بدهید، اعینونی بورع و اجتهاد و عفه و سداد اگر کسی گناه بکند در واقع کار آن‌ها را سخت می‌کند هزینه‌شان را زیاد می‌کند و آن‌ها را شرمنده می‌کند پیش صاحب عالم یعنی خداوند متعال چون آن‌ها پدر‌ند یک پدر ممکن است وقتی که کارنامه­ بچه‌اش را دارد از مدیر می‌گیرد این کارنامه مردودی باشد یا کم داشته باشد آن بچه شاید خیلی خجل نشود اما آن پدر شرمنده می‌شود از کم کاری این بچه، از این جهت ما این کار را بکنیم که در محضر حضرت حضرت را پیش خداوند متعال شرمنده نکنیم ، رعایت این ادب را کردیم
تاریخ انتشار: 1393/11/29 || بازدیدها:
آیه­ 94 سوره ی مبارکه­ اعراف «وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِّن نَّبِيٍّ إِلَّا أَخَذْنَا أَهْلَهَا بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» خدا می‌فرماید ما هیچ پیغمبری را نفرستادیم در یک جایی مگر آن که آن افرادی که گرایش به پیغمبر نداشتند افرادی که سرکشی می‌کردند تمرد می‌کردند را برای این‌ها بلاها و سختی‌ها و مشکلاتی را فرستادیم بلکه برگردند تضرع بکنند خضوع پیدا بکنند یعنی این بلا‌ها مثل یک شلاقی باشد که بیدارشان بکند تنبیهی باشد که متنبه شوند و بیدار شوند بعضی‌ها بیدار نشدند خدا می‌فرمایند وقتی که بیدار نشدند بلاها و سختی را تبدیل کردیم به راحتی ولشان کردیم گذاشتیم خوش باشند ثم بدلنا مکان الشیئة الحسنه به جای سختی‌ها و مشکلات راحتی برایشان آوردیم در آن خوشی غرق شوند،  زیاده روی کردند و قالوا قد مسا آبائنا الضرا گفتند این سختی‌ها برای گذشتگان ما بوده برای ما خوشی است یعنی متنبه نشدند و عبرتی هم نگرفتن فاخذناهم بغته ناگهان ما آن‌ها را اخذ کردیم ناگهان عذاب ما بر آن‌ها آمد ناگهان آمد دچار یک سختی و مشکلی شدند و یک طوری شد که فرصت برایشان نبود این دو تا آیه را کنار همدیگر بگذارند خدا می‌فرمایند برای یک عده ای برای این که بیدارشان کنیم سختی و مشکل دادیم لعلهم یضرعون آن‌هایی را که می‌خواستیم دچار عذاب بکنیم ولشان کردیم بنابراین هر سختی و عذابی بد نیست گاهی برای تنبیه و بیدار شدن است، تنبیه یعنی متنبه شدن برای این که آدم بیدار شود در خانه­ خدا برود تضرع داشته باشد از آن طرف هر خوشی و نعمتی هم خوب نیست گاهی خوشی و نعمتی است که خدا در آن فراموش می‌شود آدم غافل می‌شود از خدا خوشی و نعمتی که بعدش همان چیزی که استدراج به آن می‌گویند که آدم یواش یواش دچار غفلت می‌شود و خدای نکرده یک وقتی چشم باز می‌کند که دیگر فرصتی ندارد بنابراین این را ما بدانیم که هر خوشی این طور نیست که لطف خدا باشد و هر ناخوشی هم عذاب خدا نیست.
تاریخ انتشار: 1393/11/28 || بازدیدها:
امام زمان علیه السلام عین الله الناظره است، چشم ناظر خدا در این عالم است همه­ ائمه همین بودند این بزرگوار اشراف دارد به همه­ عالم مثل یک روحی که اشراف به تمام بدن دارد روح کلی عالم وجود‌ند و واسطه ی فیض و خلیفه الله که اشراف به تمام موجودات عالم دارد اگر کسی حرفی از دهانش خارج شود او می‌شنود کاری بخواهد بکند او می‌بیند این طور نیست که کسی از او مخفی باشد امکان ندارد چون باید فیض از طریق حضرت به او برسد، هر موجودی در این عالم پس هیچ کسی مخفی از حضرت نیست و حضرت مظهر اسم علیم و مظهر اسم شاهد خداست که بر همه شهود دارد. یک شخصی در زمان امام هادی علیه السلام یک نامه ای نوشت به حضرت در شهر دوری زندگی می‌کرد ظاهراً نامه­ ای نوشت به حضرت گفت من نسبت به شما دورم فاصله‌ام زیاد است اگر کاری داشته باشم احتیاج به شما داشته باشم نمی‌توانم زود به زود بیایم در خانه شما چه کار بکنم؟ حضرت در نامه­ای جوابش را نوشتند که اذا کانت لک حاجة فحرک شفتیک، لبت را تکان بده هر جایی که هستی بگو ما می‌شنویم تو هر جایی که هستی امیرالمومنین علیه السلام فرمود شرق و غرب عالم هم ندارد هر جا که مومنی باشد از ما غائب نیست، لیس اغیب عنا مومن فی شرق هذا الارض و لا فی غرب هذا الارض ما می‌شنویم خدا رحمت کند مرحوم آیت الله بهجت را ایشان می‌فرموند آخر درسشان بود که می‌گفتند وقتی صدایتان از دهانتان می‌آید بیرون قبل از این که به گوش شما برسد به گوش او رسیده است، او می‌شنود اشراف دارد حضرت و از این بالاتر احتیاج هم حتی به لب تکان دادن نیست از دل که بگذرد او می‌داند، روح کلی عالم وجود است او اشراف این چنینی دارد

گفت هوا خواه تو‌ام جانا می‌دانم که می‌دانی که هم نادیده می‌بینی و هم ناگفته می‌دانی بدون این که بگوید او خبر دارد
تاریخ انتشار: 1393/11/28 || بازدیدها:
همان طور که از لوازم یک مومن این است که نسبت به خداوند متعال چطور باید ادب را رعایت بکند، به وجود مقدس پروردگار عالم اسم‌های خدا را احترام بکند. اسماء الهی را کلام خدا را قرآن را احترام بکند، هر چیزی که منسوب به خدا است هر چیزی که مرتبط با خدا است، محضر خدا را به هر حال باید ادبش را رعایت بکند که عالم محضر خدا است، جاهایی که منسوب به خدا است مساجد را یا بیت الله الحرام را، احترام‌های خاص دارد اوقاتی که ایام الله محسوب می‌شود مثل ماه رمضان به عنوان شهرالله یا ایام دیگری که رحمت خدا و عنایت خدا در آن جلوه­ ای خاص دارد عیدهایی مثل عید فطر، عید قربان، عید غدیر، این اوقات هر چیزی که رنگ و بوی خدایی داشته باشد باید ادبش حفظ شود، یکی از لوازم یک مومن این است که ادب اولیاء خدا  را حفظ بکند اولیاء الهی به خصوص چهارده معصوم که اعظم آیات خداوند هستند آیت الله العظمی آن‌ها هستند در زیارت نامه­ ای که از امیرالمومنین علیه السلام وارد شده السلام علی آیت العظمی، در زیارت امام جواد هم همین وارد شده که بزرگ­ترین آیت خدا است در این عالم که خود حضرت امیر هم فرمود که به خدا قسم هیچ آیه­ ای از من بزرگ تر نیست یعنی بعد از وجود مقدس پیغمبر اکرم آیت عظام الهی این‌ها هستند طبیعتاً ادب این‌ها باید حفظ شود چون این‌ها منسوب از طرف خود خدا هستند اصلاً ادب این‌ها را رعایت کردن ادب خود خدا را رعایت کردن است کسی که به این‌ها بی‌ادبی کند به خدا توهین می‌کند
تاریخ انتشار: 1393/11/28 || بازدیدها:
یک چیزهایی در عهد عتیق و در کتبشان بوده است ولی بسیار مبهم و تطبیق دادنش به این شکل دیگر من در آوردی است و این توسط همان علمایشان که متاسفانه در خدمت سیاست بازهای شان قرار گرفته‌اند توسط آن‌ها جعل شده است دو کتاب یکی کتاب «میراث اسطوره ها»، در این کتاب همان دیدگاه های مسیحیت افراطی راست گرا یا صهیونیست های مسیحی و پیوندشان با صهیونیست های یهود را کاملاً ذکر می‌کند یا به تعبیری به خدمت در آوردن مسیحیت برای یهودی‌ها این را این جا ذکر کرده است و کتاب «آرماگدون»، محلی بین فلسطین و اردن است که این‌ها جزء اعتقاداتشان است که یک نبرد نهایی بین سپاه خیر و شر در این جا رخ دهد، در منابع ما نیست اما در بعضی از روایات به صورت اسرائیلیات هست اشاره‌هایی است اما سند محکم و درستی ندارد این فقط در همان دیدگاه های صهیونی یا به تعبیری دیدگاه‌هایی است که این‌ها از عهد عتیق یک جوری در آورده‌اند و به نفع سیاست های خودشان مصادره کرده‌اند.
تاریخ انتشار: 1393/11/25 || بازدیدها:
آیه‌ی 43 سوره‌ی مبارکه اعراف خداوند می‌فرماید «وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ» در رابطه با بهشتی‌ها خداوند می‌فرماید آن چه که در سینه هایشان است از کینه و بدبینی نسبت به همدیگر ما این‌ها را می‌کنیم و پاک می‌شوند از کینه‌ها و به هر حال در آن بهشتی که انهار در آن‌جاری است آن‌جا در مقابل همدیگر برادرانه و خیلی با صفا و صمیمیت کنار هم دیگر زندگی می‌کنند، این آیه را کنار آیه‌ی 38 بگذارید یعنی اولین آیه‌ی همین صفحه که در وصف جهنمی‌ها می‌فرماید «قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا» که وقتی وارد جهنم می‌شوند «كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا» هر گروهی وارد جهنم می‌شود لعنت می‌کند گروه دیگر را با هم نزاع دارند، در بهشت کینه نیست در بهشت تخاصم و خصومت و بدبینی نسبت به هم و سوء ظن و چیزی که تنش بین مومنان و تفرقه و اختلاف بینشان درست بکند نیست، برعکس جهنم که صفت جهنمیان است که در سر و کله‌ی همدیگر زدن، نزاع با هم کردن و کینه‌ی از هم داشتن، و این صفت بهشتی یا جهنمی‌ها فقط مال آنجا نیست اصلاً صفت بهشتی ولو روی زمین الان زندگی می‌کند صفت بهشتی این است که صمیمیت دارد با صفا است نسبت به مومنین، کینه و حرص و تفاخر و زیاده خواهی و به هر حال فخر فروشی و تکبر و این حالتی که یک حالت دوئیت و جدایی پیدا می‌کند این‌ها صفات جهنمی‌ها است، اگر کسی دارد بداند از الآن دارد صفات جهنمی‌ها را با خودش این طرف و آن طرف می‌برد فکری به حال خودش بکند سعی خودش را بکند واقعاً این صفت صفت جهنمی‌ها است و برخلاف صفت بهشتی‌ها که تواضع و صفا و صمیمت و حسن ظن را نسبت به دیگران و مومنین دارد. خوش بین بودن از صفات بهشتی‌ها است با توجه به این دو آیه می‌فهمیم که صفات اهل بهشت صفا و صمیمیت است از همین جا تمرین بکنیم و صفات اهل جهنم تفرقه و اختلاف و در سر و کله‌ی هم دیگر زدن است از همین جا دوری کنیم.
تاریخ انتشار: 1393/11/25 || بازدیدها:
گاهی مواقع فرد فرد خوبی است ولی جامعه هنوز آمادگی را ندارد، بازار هنوز آمادگی را ندارد، هنر یک جامعه هنوز آمادگی اش را ندارد، آن وقت فرد شما می‌گوید یا حجه بن الحسن عجل علی ظهورک، جامعه‌ی شما می‌گوید نیا، می‌گوید من آمادگی اش را ندارم، که بیایی من تحمل عدالت شما را ندارم، من هنوز ولایت پذیر نشده‌ام من هنوز قانون مند نشده‌ام من هنوز رعایت حقوق دیگران را نمی‌کنم، با عمل اجتماعی­مان می‌گوییم نیا از این جهت است که متاسفانه دشمنان جهان اسلام از ما جلوتر افتاده‌اند یعنی آن‌ها دیدگاه­های آخر الزمانیشان را که بسیار مبهم است، بسیار با موهومات مخلوط است و منابع اصیلی ندارند، اما همان دیدگاه های موهوم غیر شفاف را آن چنان عینی کرده‌اند، عملیاتی کرده‌اند، و تبدیل کرده‌اند به سیاست‌هایی که در حتی در سیاست های خارجیشان حتی در لشکرکشی­ هایشان ،در تمام این‌ها دخیل است، در هنرشان در تبلیغشان در تمام عینیت زندگی‌شان وارد شده است، ما با آن معارف غنی نوعاً قلبی و عاطفی با امام زمان برخورد می‌کنیم، یعنی آنها در عینیت اجتماعمان نیامده ، آنها جامعه‌شان را با همان باورها و به همان سمت سوق داده­ اند.
تاریخ انتشار: 1393/11/25 || بازدیدها:
مقصود از وظایف فردی یعنی آن چیزهایی که اگر هیچ کسی هم در این عالم نباشد فقط خودت باشی و خودت در قبال امام زمان علیه السلام که او هم هست می‌توانی انجام بدهی، یعنی کاری نداری که کس دیگری باشد یا نباشد همراهی بکند شما را یا نکند حتی در جامعه‌ی کفر هم اگر شما زندگی بکنید آن وظایف فردی را شما می‌توانید انجام دهید به عنوان مثال، یاد حضرت بودن در شبانه روز غافل نبودن از حضرت، دعا کردن برای حضرت، صدقه دادن برای حضرت، صبح به صبح مثلاً دعای عهدی خواندن یا سلامی به امام زمان علیه السلام دادن، اعمال خوب را، اعمال صالحش را هدیه کند به امام زمان یا به نیابت از حضرت اعمالی را انجام دادن، محزون بودن و درد فراغ داشتن، این‌ها چیزهایی است که کاری ندارد که کس دیگری انجام بدهد یا ندهد شما خودت می‌توانی این‌ها را انجام بدهی و وظایف فردی است
تاریخ انتشار: 1393/11/25 || بازدیدها:

  1  2  3   ...     5


انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور انقلاب امام زمان(عج)
با سلام به وبلاگ انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خوش آمدید.مطالب آورده شده در این وبلاگ در بخش پرسش و پاسخ از منبع سخنرانیهای حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای مسعود عالی پیرامون وظایف منتظران در زمان غیبت، علائم ظهور و وظیفه منتظران ، بررسي ويژگي‌هاي خاص امام عصر(عج) و بحث عدالت،نقش امام عصر در تقدير انسانها و... که فایلهای صوتی ومتنی آن در سایت برنامه تلویزیونی سمت خدا به آدرسhttp://samtekhoda.tv3.ir موجود است می باشد . سعی شده از این سخنرانیها در قالب پرسش و پاسخ ،مطالب مورد نیاز همگانی و مسائل مورد سوال به خصوص برای جوانان و نوجوانان مطرح شود .

باشد که مورد توجه و استفاده همه مومنین و منتظران و وجود مبارک حضرتش قرار گیرد و گامی هر چند کوچک در راستای ظهور امام زمان (عج) داشته باشد. کپی برداری و استفاده و انتشار مطالب این وبلاگ کاملا آزاد بوده و اکیدا به خصوص برای سرگروههای حلقه های صالحین و نشست منتظران موعود توصیه می گردد.

از آیت الله بهجت (ره) سؤال شد: « بهترین شیوه ی ارتباط با امام زمان (عج) در این عصر چیه؟ » ایشان فرمودند: «به دستور امام زمان (عج) عمل کردن... اطاعت او کردن... کأنه می بینه... [سپس بعد از اندک تأملی فرمودند:] *کأنه نداره یقینا میبینه...* »

خدایا ببخش... « یقینا میبینه » پس یعنی همه ی آن روز ها که گناه می کردیم رو دیدن و چقدر با دیدن گناه کردن ما ناراحت شدند...

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ

آمار سایت

» بازدید امروز : 55
» بازدید دیروز : 5
» بازدید هفتگی : 67
» بازدید ماهیانه : 292
» بازدید سالانه : 292
» کل بازدیدها : 31967

پروفایل مدیر وبلاگ
نام : زهرا باباخانیا
تحصیلات : کارشناسی نرم افزار
استان : قزوین
شهر : قزوین
email : babakhaniaz@shmail.ir
پانل کاربران
فراموشی کلمه عبور
عضویت
نظرسنجی
اگه همین جمعه قرار باشه آقا بیان، تو به عنوان یه شیعه آماده ای؟
کاملا آماده ام.
نمی دونم! واقعا هیچ........
دارم خودم رو آماده می کنم.
ذکر روزهای هفته