بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الاْسْلامَ وَاَهْلَهُ وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ وَتَجْعَلُنا فیها مِنَالدُّعاهِ اِلى طاعَتِکَ وَالْقادَهِ اِلى سَبیلِکَ وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَهَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ اَللّهُمَّ ماعَرَّفْتَنا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْناهُ وَما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ اَللّهُمَّ الْمُمْ بِهِ شَعَثَنا وَاشْعَبْ بِهِ صَدْعَنا وَارْتُقْ بِهِ فَتْقَنا وَکَثِّرْ بِهِ قِلَّتَنا وَاَعْزِزْ بِهِ ذِلَّتَنا وَاَغْنِ بِهِ عآئِلَنا وَاقْضِ بِهِ عَنْ مَغْرَمِنا وَاجْبُرْبِهِ فَقْرَنا وَسُدَّ بِهِ خَلَّتَنا وَیَسِّرْ بِهِ عُسْرَنا وَبَیِّضْ بِهِ وُجُوهَنا وَفُکَّ بِهِ اَسْرَنا وَاَنْجِحْ بِهِ طَلِبَتَنا وَاَنْجِزْ بِهِ مَواعیدَنا وَاسْتَجِبْ بِهِ دَعْوَتَنا وَاَعْطِنا بِهِ سُؤْلَناوَ بَلِّغْنا بِهِ مِنَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ آمالَنا وَاَعْطِنا بِهِ فُوْقَ رَغْبَتِنا یا خَیْرَالْمَسْئُولینَ وَاَوْسَعَ الْمُعْطینَ اِشْفِ بِهِ صُدُورَنا وَاَذْهِبْ بِهِ غَیْظَ قُلُوبِنا وَاهْدِنا بِهِ لِمَا اخْتُلِفَ فیهِ مِنَ الْحَقِّ بِاِذْنِکَ اِنَّکَ تَهْدى مَنْ تَشآءُ اِلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ وَانْصُرْنا بِهِ عَلى عَدُوِّکَ وَعَدُوِّنآ اِلهَ الْحَقِّ آمینَ اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا وَشِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِهِ وَاَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَرَحْمَهٍ مِنْکَ تَجَلِّلُناها وَعافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
کلیپ انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور انقلاب امام زمان(عج)
کلیپ های منتخب
خبرها
جستجو



در وبلاگ امام و انقلاب
وضعیت آب و هوا


اوقات شرعی

لحظه شمار غیبت
حدیث موضوعی
در مباحث مهدويت نكته بسيار درس آموزي كه آدم بعضاً از روايات هم مي‌بيند، اين هست كه حضرت آن ظلم گسترده در آخر الزمان را و آن كار كارستان كه مي‌خواهند ورق را به عدالت برگردانند، جز با معجزه نمي‌شود.ولي بايد در نظر داشت كه معجزه وجهه قالبي كارهاي معصومين نيست. قرار نيست انبيا و اولياء با معجزه كارهايشان را پيش ببرند. شكي در اين نيست كه امدادهاي غيبي خدا در رابطه با همه مؤمنين مي‌رسد. اما همه كارها با معجزه و امداد غيبي پيش نمي‌رود. اگر قرار بود وجهه قالبي و اصل كار حضرت با معجزه باشد، نياز نبود براي به سامان شدن جامعه اين همه طول بكشد. پيغمبر اكرم مقامش بالاتر از همه ائمه است. اباعبدالله در واقعه عاشورا معجزه مي كردند. بنا بر اين نيست.

اتفاقي كه در زمان حضرت ولي‌عصر(ع) مي‌افتد، او بستر عدالت است  عقل و فهم مردم بالا مي‌رود. ريشه‌ي تحمل عدالت مردم كه اجازه مي‌دهند حضرت عدالت را گسترش دهد، عقل‌ها و فهم‌ها هست كه رشد مي‌كند و بالا مي‌رود. از طرفي هم موانع عدالت كنار مي‌رود.

اينكه عقل و عقلانيت ريشه عدالت است، حديثي در اصول كافي است، معروف است. حديث جنود عقل و جهل است. امام صادق(ع) فرمود: خدا در وجود ما عقل و جهل را  قرار داده و لشگرياني براي عقل و براي جهل قرار داده است. 75 صفت از صفات فضيلت، تواضع، شكر، اخلاص، اينها از صفاتي هستند كه از جنود عقل هستند، 75 صفت هم از لشگريان جهل هستند. بخل و تكبر و ريا و امثال اينها است. اين جنود عقل و جهل در درون ما يك نمايي، جلوه‌اي از جنگ حق و باطل در بيرون يا به تعبيري صف بندي ولايت الهي و اولياي خدا با شيطان است.

يكي از آن 75 صفت، كه زير مجموعه عقل است، عدل است. در روايت امام صادق عقل از جنود و لشگريان عقل است. يعني زير مجموعه عقل است. پس عقل اصل است. عقلانيت است كه باعث مي‌شود شخصي كه عاقل مي‌شود، عادل هم مي شود.


تاریخ انتشار: 1393/11/24 || بازدیدها:
اين سؤال بسيار قابل توجه است از اين جهت كه يك فصلي از تاريخ مصادف با برقراري عدالت بود ولو در يك محدوده خاصي در زمان پيغمبر اكرم، حكومت مدينه و همچنين در زمان اميرالمؤمنين(ع) در كوفه بود. آن چيزي كه ولي عصر (ع) در آخرالزمان خواهد آورد، دنباله همان است؟ از جنس همان عدالت است يا چيزي فراتر از آن است؟ از جهتي دنباله همان و از جهتي فراتر از آن است.

از اين جهت دنباله آن است، چون ظهور امام زمان و حكومت حضرت ولي‌عصر(ع) دنباله همان زحمات تمام انبياء و اولياء و ثمره‌ي آنهاست. همه انبياء و اولياء در طول تاريخ به دنبال تحقق عدالت و گسترش عدالت بودند. به دنبال يك چيز بودند و هدف يك چيز بوده كه يك عدالتي در جامعه گسترش پيدا كند و در بستر آن عدالت بندگي خدا محقق شود. توحيد محقق شود.

جنس عدالت امام زمان از همان جنس است. مهدويت دنباله همان نبوت و امامت است و امام مهدي(ع) دنباله پيغمبر و حضرت علي(ع) و امام حسن و امام حسين است. فقط چيزي كه هست يكي از جهت عرض و طول اين عدالت است، يعني گستره‌ي عدالت مهدوي بسيار فراگير و بسيار گسترده‌تر است. يعني در سطح زمين در تمام عرصه‌هاي جامعه اين عدالت پياده مي‌شود. در آن زمان نبود. دومين مورد اينكه درجات عدالت خيلي عميق‌تر و رشد يافته‌تر خواهد بود.


تاریخ انتشار: 1393/11/24 || بازدیدها:
تعبير پر كردن تعبيري است كه هرچه بيشتر دقت مي‌كنيد سنگيني كار حضرت مهدی(عج) را بيشتر مي‌بينيم. عمق و وسعتش را بيشتر درك مي‌كنيم. ما در خانه خودمان گاهي مواقع سه، چهار نفر بيشتر نيستند. اينجا نمي‌توانيم مملوء از عدالت كنيم. پيغمبر اكرم نشسته بود، يك كسي هم خدمت پيغمبر آمده بود. بچه‌هايش هم در بغلش بود. يكي از بچه‌هايش را بوسيد. پيغمبر فرمود: چرا ديگري را نبوسيدي؟ عدالت نكردي. گاهي مواقع آدم اينچنين است. وجود مقدس حضرت ولي‌عصر در دنيايي كه ظلم فراگير شده بود، مي‌خواهد ورق را برگرداند و پر از عدالت كند. اين عدالت فقط در بيرون زندگي ما نيست. بلكه در درون ما هم حضرت اين عدالت را برقرار مي‌كنند. يعني انسان‌ها را از جهت فردي به يك اعتدال مي‌رسانند. نه به زور بلكه بستر تربيت را فراهم مي‌كنند. از اين جهت فكرشان از كجي درمي‌آيد.
ابعاد عدالت بيروني و اجتماعي حضرت اينگونه است كه در بعد عدالت فرهنگي يعني حضرت امكانات آموزشي و ارتقاء سطح فرهنگي و علمي، آن هم آن علمي كه پيش اهل‌بيت علم است. علم حقيقي كه حقايق هستي را بفهمد. گاهي مواقع بعضي‌ها اينقدر قال و قيل در ذهنشان هست، اما هيچ حقيقتي را نمي‌دانند و با خدا آشنا نيستند. يعني با اصلي‌ترين حقيقت اين عالم آشنا نيستند. اگر من دكترا و فوق دكترا بگيرم، اگر فوق تخصص بگيرم اما با خدا آشنا نباشم، اين علم است؟ چه بسا جهالت‌هايي كه نفعش از بعضي علوم ظاهري بيشتر است. علم حقيقتاً علمي است كه در جان يك شخص نوري ايجاد كند و با حقايق هستي و واقعيت‌هاي هستي عميق‌تر از قبل آشنا شود. بلكه نور الانوار عالم را يعني خدا را نمي‌بينند، عالم نيستند. آن علمي كه اهل‌بيت گسترش مي‌دهند، علمي است كه حقايق هستي و در رأس آن وجود خداوند متعال را در جان‌ها مي‌نشاند. اين كاري است كه حضرت مي‌كنند و به گونه‌اي گسترش علمي و فرهنگي خواهد بود كه در روايت هست كه «حَتَّى إِنَّ الْمَرْأَةَ لَتَقْضِي فِي بَيْتِهَا بِكِتَابِ اللَّهِ تَعَالَى وَ سُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ ص» (بحارالانوار/ج52/ص352) زن‌هايي كه در خانه هستندبا كتاب و سنت در خانه خودش حكم مي‌كند. يعني اين رشد را پيدا مي‌كند.
تاریخ انتشار: 1393/11/24 || بازدیدها:
اگر از افراد معمولي مي‌پرسيد: كه در زمان امام زمان چه اتفاقي رخ مي‌دهد، بيشتر اين عدالت اقتصادي در ذهنشان مي‌آيد، حضرت در امر معيشت و رفاه يك عدالت و اعتدالي برقرار مي‌كنند، جلوگيري مي‌كند از آن جامعه طبقاتي كه يك عده آنقدر بخورند كه به هر حال از سيري آروغ بزنند. يك عده هم از زور گرسنگي مجبور مي‌شوند كه در ضروريات زندگي‌شان محتاج باشند. تا امكانات توليدي،منابع درآمد در اختيار همه قرار نگيرد، تا اينكه رانت‌خواري‌ها و ويژه‌خواري‌ها و امتياز طلبي‌هاي بي‌جا برچيده نشود، رشد فرهنگي هم صورت نمي‌گيرد. ولو آن عدالت فرهنگي مهمتر است. ولي تا معيشت مردم به سامان نشود، ان اخلاقيات زشت و آن روحيات زشت و ناامني‌ها از جامعه برچيده نخواهد شد. لذا اميرالمؤمنين(ع) در دوره‌ي پنج ساله‌ي حكومت خودشان، كه در اين پنج سال هم جنگ‌هاي متعددي بر حضرت تحميل شد. ولي با اين وجود خود حضرت فرمودند: در اين مدت در حوزه حكومت من كسي نيست كه گرسنه سر به بالين بگذارد يا سرپناه نداشته باشد. يعني معيشت مردم را به سامان كرده بود. كسي نيست كه از جهت غذا و مسكن مشكل داشته باشد. چون مشخص است كه يك حاكم اين را مي‌داند ولي اگر معيشت مردم نابسامان باشد، جنبه‌هاي اخلاقي و ديني‌شان هم مشكل پيدا مي‌كند.
تاریخ انتشار: 1393/11/24 || بازدیدها:
علتش همان رشد عقل است. وقتي فهم و شعور و عقل بالا مي‌رود، انسان هم خودش را تحت تربيت ولي‌اش قرار مي‌دهد، و هم جامعه را در اختيار او قرار مي‌دهد، و عدلت پذير مي‌شود. بستر عدالت مهدوي چه عدالت دروني، چه عدالت بيروني، چه عدالت فردي، چه عدالت اجتماعي بسترش عقلانيت است. رشد عقلي است كه حضرت دست يد اللهي را بر سرها مي‌كشند. البته اينكه حالا اين به شكل يك معجزه‌اي است يا نه، به گونه‌اي است كه حضرت مي‌آيد، الگوي تام و تمام انسانيت است و به هر حال مي‌تواند قفل انسان‌ها را با كليدي كه دارد باز كند، فهم و عقل رشد پيدا مي‌كند و به آن عدالت مي‌رسد.

با توجه به اين زماني كه مردم از ظلم‌ها سرخورده شدند و خسته شدند، و طبيعتاً حاضر هستند خودشان را بسپارند به قديسي كه او زميني نيست. در زمين هست ولي يك روح بلند و آسماني دارد. طبيعتاً اين رشدها در آنها به وجود مي‌آيد ولي با رشد عقلانيت است كه اين اتفاق‌ها مي‌افتد.

بخش دوم كه آن هم فوق‌العاده است و كاري است كه در طول تاريخ انجام نشده و به دست حضرت انجام خواهد شد، اين است كه حضرت انسان‌ها را در تمام حوزه‌ها و زمينه‌هاي اجتماعي‌شان به عدالت مي‌رساند. به تعبير ديگر جامعه و نظام‌هاي اجتماعي، چه فرهنگي، چه اقتصادي، چه حقوقي و قضايي، سياسي، امنيتي و خانوادگي و هرچيزي كه عرصه اجتماع است. عرصه ارتباط انسان با ديگران است. در تمام اينها عدالت را گسترش مي‌دهد.


تاریخ انتشار: 1393/11/24 || بازدیدها:
هدف اصلي و نهايي حضرت اين است كه بندگي‌هاي خدا را گسترش بدهد. همه بايد به آن بندگي برسد.همه به قرب خدا برسند. اينها آن هدف اصلي است. اگر آن قرب و بندگي و توحيد بخواهد به صورت واقعي در خارج  از عرصه‌هاي زندگي تحقق پيدا كند،انسان فقط در مسجد بنده خدا نباشد. در اداره هم بندگي كند. در خانه خودش بندگي كند. در سياست و حكومت‌داري هم همينطور است. در همه عرصه‌هاي زندگي اگر بخواهند بندگي داشته باشد، قطعاً بايد در بستر عدالت باشد.چون اگر ظلم و كجي باشد، در زندگي فردي و اجتماعي استعدادها رشد نمي‌كند. بندگي درست تحقق پيدا نمي‌كند. اخلاقيات زشت مي‌آيد. در بستر ظلم كجي‌ها رشد مي‌كند و بنابراين نمي‌شود شخص بنده باشد. هركاري هم كرد، حتي فرد هم فرد خوبي باشد، ولي جامعه، جامعه خوبي نباشد، چه بسا آن رشد كامل را نخواهد داشت. لذا از اين جهت هست كه شاه كليد حكومت مهدوي و جامعه مهدوي كه همه قفل‌ها و گره‌ها را باز مي‌كند، مسأله عدالت است.
تاریخ انتشار: 1393/11/24 || بازدیدها:
اكثر روايتي كه ما در اين زمينه بحث عدل حضرت داريم، پر كردن عدالت است. صرفاً تحقق عدالت نيست. «يَمْلَأُ اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا» مملو مي‌كند. در بعضي روايات هست همينطور كه سرما و گرما وارد خانه‌ها مي‌شود، عدالت حضرت هم اينطور وارد همه‌جا مي‌شود. اين نشان دهنده اين است كه عدالت حضرت نه فقط در صحنه‌ي جغرافياي زمين گسترش دارد و جهاني است. بلكه عمق هم دارد. يعني همه ابعاد و عرصه‌هاي زندگي را مي‌گيرد. هم فردي است، هم اجتماعي است.اميرالمؤمنين(ع) در خطبه 174 نهج‌البلاغه ظلم را كه نقطه مقابل عدل است، سه قسم كرده است. اتفاقاً قبل از آمدن امام زمان(ع) ظلم فراگير شده بوده است. آنوقت حضرت كه مي‌آيد آن سه قسم ظلم را تبديل به عدل مي‌كند. اگر ما اين سه قسم ظلم را بشناسيم، نقطه مقابلش اقسام عدل است كه متوجه مي‌شويم.
تاریخ انتشار: 1393/11/23 || بازدیدها:
درست است كه حضرت همه جا عدالت را گسترش مي‌دهند. در جامعه يعني حكومت عادلانه است و هيچ‌كسي نمي‌تواند ظلم كند. هيچ كسي نمي‌تواند ظلم گسترده‌اي داشته باشد. اما راجع به تك تك افراد حضرت به زور كسي را مؤمن نمي‌كند. بله شرايط را براي خوب شدن فراهم مي‌كند. كسي در بيرون نمي‌تواند به كسي ظلم كند. اما آلودگي‌هاي درون خودش هم بايد اجباراً از بين برود؟ نه! درست است كه آلودگي‌ها، بداخلاقي‌ها، گناهان در زمان حضرت نسبت به تك تك افراد ميل به صفر مي‌كند اما صفر نمي‌شود و همه معصوم نمي‌شوند. از اين جهت ممكن است فردي هم باشد كه يك شقاوت دروني داشته باشد، آنوقت يكجا بروز بدهد. آنجا كه بروز بدهد همان مسأله شهادت حضرت پيش مي‌آيد كه به دست يك شقي اتفاق مي‌افتد. آن ظلم گسترده اجتماعي كه كسي بتواند به مردم ظلم كند، منتفي است. حاكميت ظالم منتفي است. افراد هم نوعاً عادل مي‌شوند، يا به عدالت ميل مي‌كنند اما اجباري نيست.از اين جهت مي‌تواند كسي شقاوت‌ها و آلودگي‌هاي پنهان داشته باشد، آنوقت يكجا اين را بروز بدهد.
تاریخ انتشار: 1393/11/23 || بازدیدها:
معمولاً وقتي اين دو جداي از هم مي‌آيد، يعني قسط به تنهايي و عدل به تنهايي در جايي بيايند، هم معنا هستند. اما اگر كنار هم بيايند قاعدتاً يك فرقي با هم دارند. عدل ظاهراً اشاره به عدل فردي است كه حضرت عدالت را به صورت فردي گسترش مي‌دهد يعني فرد را عادل مي‌كند. قسط عدالت اجتماعي است.
تاریخ انتشار: 1393/11/23 || بازدیدها:
ما همه مي‌دانيم كه مسأله منجي و موعود جزء معتقدات همه اديان و مذاهب است. همه آنها آن منجي را به عنوان عدالت گستر مي‌شناسند، يعني ويژگي‌هاي ديگر آنجا خيلي مطرح نيست. معمولاً آن ديدي كه يهودي‌ها و مسيحي‌ها و تمام اديان و مذاهبي كه الآن هست، نسبت به آن منجي و موعود دارند، و حتي بعضي از كساني كه دين و مذهبي هم ندارند ولي عقايدشان تأثيريافته از اديان ابراهيمي است. آنها آن منجي را به عنوان عدالت گستر مي‌شناسند. چون يك نياز فطري است كه حس مي‌كنند در دنيا تأمين نشده و امكان ندارد كه خداوند متعال فقط و فقط عالم را براي وحشي‌گري و درنده خويي و بدي‌ها خلق كرده باشد. دوره‌اي هم خواهد كه دوره‌ي انسانيت است. دوره ظهور عدالت است. اين ويژگي حضرت خيلي برجسته است.

در بعضي از روايات است كه امام زمان(ع) اين حكومت دولت و عدلش آخرين دولت‌ها و حكومت‌ها است. حكمت اين تأخير دولت امام زمان و آخرين بودنش اين است كه همه گروه‌ها و اصناف و احزابي كه ادعايي دارند، بيايند حكومت كنند و بفهمند كه عاجز هستند. بدانند كه عدالت گسترده را يك كس ديگري كه ولي الهي است از طرف او بايد بيايد و جلوي او زانو بزنند. امام صادق(ع) فرمود: «مَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى لَا يَبْقَى صِنْفٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا قَدْ وُلُّوا عَلَى النَّاسِ» (بحارالانوار/ج52/ص244) اين فرج و حكومت اهل‌بيت و دولت مهدي (ع) رخ نمي‌دهد، اين ظهور رخ نمي‌دهد مگر اينكه هيچ گروه و صنفي از بين مردم نباشد، الا اينكه بيايند و حكومت را بدست بگيرند. همه اقسام و اصناف مردم در طول تاريخ حكومت را بدست بگيرند،«حَتَّى لَا يَقُولَ قَائِلٌ إِنَّا لَوْ وُلِّينَا لَعَدَلْنَا» تا اينكه مبادا اگر زماني شود كه حكومت ما بيايد، و دولت مهدي(ع) گسترش پيدا كند، ديگران هم ادعا داشته باشند، ما هم مي‌توانستيم اين كار را بكنيم. نه، همه تسليم باشند. همه بدانند كه عاجز هستند. «ثُمَّ يَقُومُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ الْعَدْلِ» بعد از اينكه اين دوره گذشت و همه به عجزي رسيدند و تسليم بودند و در مقابل يك قديس و منجي كه از طرف خداوند متعال بيايد، زانو زدند آنوقت اين دولت عدالت گستر خواهد آمد.


تاریخ انتشار: 1393/11/23 || بازدیدها:
آن بزرگواران زمينه‌سازبودند. نه فقط امامان، همه پيغمبران. يعني در واقع يك سير تاريخي را اولياي الهي طي كردند، كه كلاس كلاس و مرحله مرحله بشريت را پيش بردند، تا به هر حال بشر بتواند به آن نقطه اوج كه نطقه بندگي و نقطه پر شدن عدالت هست، و تازه شروع زندگي انساني است. ما فكر نكنيم آخرالزمان تمام مي‌شود. تازه شروع مي‌شود. تازه به معناي واقعي كلمه زندگي انساني شروع مي‌شود. در هر حال اين خصوصيت حضرت است كه ويژگي منحصر به فرد اين بزرگوار هست و مسأله‌ي عدل و عدالت گستري،
دو نکته:
تاریخ انتشار: 1393/11/23 || بازدیدها:
يكي از برجسته‌ترين و معروف‌ترين ويژگي‌هاي حضرت خصوصيت عدالت حضرت است كه اصلاً به قدري بحث عدالت و عدالت گستري با امام زمان توأم است، كه هر زمان اسم ان بزرگوار مي‌آيد، اصلاً مهدي يعني عدالت. عدالت يعني مهدي! واقعاً هم همين است. در دعاها و روايات متعدد حضرت را با اين وصف و خصوصيت توصيف كردند. در دعاي افتتاح كه مؤمنين شب‌هاي ماه مبارك رمضان مي‌خوانند، اين تعبير را آنجا مي‌خوانند كه «وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّ أَمْرِكَ الْقَائِمِ الْمُؤَمِّلِ وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ» (تهذيب/ج3/ص110) خدايا درود و رحمت خودت را بر قيام كننده‌اي بفرست كه مردم آرزو و اميد به او دارند و او عدالت مورد انتظار است. اصلاً امام زمان به عدالت توصيف شده است. نه اينكه عادل است، اصلاً عدالت عدل محض است. سر تا پاي او عدل است. مجسمه‌ي عدالت است.
تاریخ انتشار: 1393/11/23 || بازدیدها:
در زمان ظهور چون يك حيات برتري براي همه‌ي موجودات است، به واسطه‌ي همان عدالتي كه حضرت به عينيت و فعليت مي‌رساند، در بستر عدالت دلها به هم نزديك مي‌شود. مهرباني‌ها ظهور مي‌كند و حضرت ورق را برمي‌گردانند به گونه‌اي كه انقلابي در افكار و در دلها رخ مي‌دهد، يعني انقلاب جهاني حضرت فقط در بيرون انسان‌ها نيست، در درون انسان‌ها است. يك تغييري در درون انسان‌ها و در همه‌ي موجودات به وجود مي‌آيد. يعني واقعاً يك جلوه‌اي از بهشت است، همينطور كه در بهشت موجودات بهشتي يك حيات برتر دارند. موجوداتي هم كه در زمان حضرت وليعصر(ع)، با ظهور ايشان و تحقق عدالت و آن رأفت و رحمت گسترده خواهند بود، تمام آن موجودات يك تكاملي در وجودشان رخ مي‌دهد. زندگي انساني تازه آن موقع شروع مي‌شود و همه‌ي موجودات ديگر هم ارتقاء حيات پيدا مي‌كنند. حكومت وليعصر(ع) حكومتي است كه قبل از اينكه بر معيشت انسان‌ها، بر اجتماع جهانيان باشد، بر دلهاست. آن خصوصياتي كه حضرت دارد، مهرباني‌هاي او، رحمت او، عدالت او، صافت او، اينقدر گرايش پيدا مي‌كنند كه دلها ابتدا نسبت به ايشان يك خصوصيتي پيدا مي‌كند كه همه نسبت به ايشان گرايش دارند.
تاریخ انتشار: 1393/11/21 || بازدیدها:


انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور انقلاب امام زمان(عج)
با سلام به وبلاگ انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خوش آمدید.مطالب آورده شده در این وبلاگ در بخش پرسش و پاسخ از منبع سخنرانیهای حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای مسعود عالی پیرامون وظایف منتظران در زمان غیبت، علائم ظهور و وظیفه منتظران ، بررسي ويژگي‌هاي خاص امام عصر(عج) و بحث عدالت،نقش امام عصر در تقدير انسانها و... که فایلهای صوتی ومتنی آن در سایت برنامه تلویزیونی سمت خدا به آدرسhttp://samtekhoda.tv3.ir موجود است می باشد . سعی شده از این سخنرانیها در قالب پرسش و پاسخ ،مطالب مورد نیاز همگانی و مسائل مورد سوال به خصوص برای جوانان و نوجوانان مطرح شود .

باشد که مورد توجه و استفاده همه مومنین و منتظران و وجود مبارک حضرتش قرار گیرد و گامی هر چند کوچک در راستای ظهور امام زمان (عج) داشته باشد. کپی برداری و استفاده و انتشار مطالب این وبلاگ کاملا آزاد بوده و اکیدا به خصوص برای سرگروههای حلقه های صالحین و نشست منتظران موعود توصیه می گردد.

از آیت الله بهجت (ره) سؤال شد: « بهترین شیوه ی ارتباط با امام زمان (عج) در این عصر چیه؟ » ایشان فرمودند: «به دستور امام زمان (عج) عمل کردن... اطاعت او کردن... کأنه می بینه... [سپس بعد از اندک تأملی فرمودند:] *کأنه نداره یقینا میبینه...* »

خدایا ببخش... « یقینا میبینه » پس یعنی همه ی آن روز ها که گناه می کردیم رو دیدن و چقدر با دیدن گناه کردن ما ناراحت شدند...

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ

آمار سایت

» بازدید امروز : 242
» بازدید دیروز : 235
» بازدید هفتگی : 686
» بازدید ماهیانه : 2546
» بازدید سالانه : 16203
» کل بازدیدها : 47878

پروفایل مدیر وبلاگ
نام : زهرا باباخانیا
تحصیلات : کارشناسی نرم افزار
استان : قزوین
شهر : قزوین
email : babakhaniaz@shmail.ir
پانل کاربران
فراموشی کلمه عبور
عضویت
نظرسنجی
اگه همین جمعه قرار باشه آقا بیان، تو به عنوان یه شیعه آماده ای؟
کاملا آماده ام.
نمی دونم! واقعا هیچ........
دارم خودم رو آماده می کنم.
ذکر روزهای هفته